Календарно-тематичне планування уроків хімії
для 8 класу
70 годин, 2 години на тиждень
Вчитель хімії
Підлісненського НВК Чабан Наталія Володимирівна.
№ уроку
|
Дата
|
Корекція
|
К-ть г-н
|
Зміст навчального матеріалу
|
Демонстрації
|
Вимоги до рівня знань
умінь навичок учнів
|
Примі тка
|
||||||||||
Повторення найважливіших питань
курсу хімії 7 класу 3 години
|
|||||||||||||||||
1
|
1
|
Найважливіші хімічні
поняття.
|
|||||||||||||||
2
|
2
|
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція
розкладу, сполучення.
Відносна
молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
|||||||||||||||
3
|
3
|
Масова частка елемента в складній речовині. Масова частка розчиненої речовини
|
|||||||||||||||
Тема 1. Періодичний закон і
періодична система хімічних елементів. Будова атома 14 годин
Навчальні проекти1. З
історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів
|
|||||||||||||||||
4
|
1
|
Короткі історичні
відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
1. Періодична система хімічних елементів Д. І.
Менделєєва (довга і коротка форми).
|
Учень:
формулює сучасне означення періодичного закону;
описує структуру періодичної системи;
наводить приклади стабільних та радіоактивних ізотопів, лужних, інертних елементів,
галогенів;
розрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди, групи, головні
та побічні підгрупи періодичної системи; металічні та неметалічні елементи;
характеризує сутність прийому класифікації та його роль у науці; стан електронів
у атомах; склад ядер (кількість протонів і нейтронів у нукліді), розподіл
електронів (за енергетичними рівнями та підрівнями) в атомах елементів малих
періодів; хімічний елемент за його положенням у періодичній системі та будовою атома, зміни радіусів
атомів у періодах і підгрупах;
пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів; залежність властивостей елементів та їхніх сполук від електронної будовиатомів;
аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для
характеристики хімічного елемента;
обґрунтовує фізичну
сутність періодичного закону;
записує електронні та графічні електронні формули атомів елементів малих
періодів, атомів неметалічних елементів 2-го і 3-го періодів у збудженому
стані;
використовує інформацію, закладену в періодичній системі, для класифікації
елементів (металічний або неметалічний), та визначення
їхньої валентності, класифікації простих речовин (метал або неметал),
визначення хімічного характеру оксидів, гідратів оксидів;
оцінює наукове
значення періодичного закону;
усвідомлює значення та
небезпеку радіонуклідів.
|
|||||||||||||
5
|
2
|
Поняття про лужні
метали.
|
|||||||||||||||
6
|
3
|
Поняття про
галогени та інертні гази
|
|||||||||||||||
7
|
4
|
Періодичний закон Д.І.
Менделєєва. Періодична система хімічних елементів.
|
|||||||||||||||
8
|
5
|
Структура періодичної системи
хімічних елементів.
|
|||||||||||||||
9
|
6
|
Будова атома. Склад
атомних ядер (протони і нейтрони).
|
Моделі атомів.
|
||||||||||||||
10
|
7
|
Протонне число. Нуклонне число.
|
|||||||||||||||
11
|
8
|
Нуклід. Ізотопи. Сучасне
формулювання періодичного закону.
|
|||||||||||||||
12
|
9
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20.
|
|||||||||||||||
13
|
10
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні;
їх заповнення електронами в атомах елементів №1-20. Електронні та графічні електронні формули
атомів №1-20.
|
Форми електронних орбіталей.
|
||||||||||||||
14
|
11
|
Поняття про радіус атома.
|
|||||||||||||||
15
|
12
|
Періодична система хімічних елементів з
позиції теорії будови атома
|
|||||||||||||||
16
|
13
|
Характеристика хімічних елементів №1-20. за їх місцем у періодичній системі та
будовою атома.
|
|||||||||||||||
17
|
14
|
Характеристика хімічних елементів №1-20. за
їх місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
|||||||||||||||
18
|
15
|
Значення періодичного закону.
|
|||||||||||||||
19
|
17
|
Контрольна робота
|
|||||||||||||||
Тема 2. Хімічний
зв’язок і будова речовини 9 годин Навчальні проекти 3.
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток.
|
|||||||||||||||||
20
|
1
|
Природа хімічного зв’язку.
Електронегативність елементів.
|
Учень:
називає види хімічного зв’язку, типи
кристалічних ґраток;
наводить
приклади сполук із ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічним зв’язком,
атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками;
розрізняє валентність і
ступінь окиснення елемента;
пояснює утворення
йонного, ковалентного (полярного і неполярного) зв’язків;
характеризує особливості
ковалентного та йонного зв’язків, кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв’язку;
обґрунтовує природу хімічних зв’язків; фізичні
властивості речовин залежно від їхньої будови;
прогнозує властивості речовин
залежно від виду хімічного зв’язку і типу кристалічних ґраток;
визначає ступені окиснення
елементів у сполуках за їх формулами, вид хімічного зв’язку в типових
випадках, полярність ковалентного зв’язку;
складає електронні
формули молекул, хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів;
використовує поняття електронегативності
для характеристики хімічних зв’язків.
|
||||||||||||||
21
|
2
|
Ковалентний зв’язок, його утворення.
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.
|
|||||||||||||||
22
|
3
|
Йони. Йонний зв’язок, його
утворення.
|
|||||||||||||||
23
|
4
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня
окисненняелемента за хімічною
формулою сполуки.
|
|||||||||||||||
24
|
5
|
Складання формули сполуки за відомими
ступенями окиснення елементів.
|
|||||||||||||||
25
|
6
|
Складання формули сполуки за відомими
ступенями окиснення елементів.
|
|||||||||||||||
26
|
7
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та
йонні кристали.
|
4. Моделі кристалічних ґраток різних
типів. 5. Речовини з різними типами кристалічних ґраток.
6.
Фізичні властивості речовин із різними типами кристалічних ґраток.
|
||||||||||||||
27
|
8
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток
|
|||||||||||||||
28
|
9
|
Лабораторні досліди:
1. Ознайомлення з
властивостями речовин з різними типами кристалічних ґраток.
|
|||||||||||||||
Тема 3. Кількість речовини.
Розрахунки за хімічними формулами 9 годин
|
|||||||||||||||||
29
|
1
|
Кількість
речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число
Авогадро.
|
Учень:
називає одиницю вимірювання кількості речовини, молярний об’єм газів за
нормальних умов, число Авогадро;
пояснює сутність
фізичної величини кількість речовини;
встановлює взаємозв’язок між фізичними величинами (масою, молярною масою,
об’ємом, молярним об’ємом, кількістю речовини);
обчислює число частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості
речовини; молярну масу, масу і кількість речовини; об’єм даної маси або
кількості речовини газу за нормальних умов; відносну густину газу за іншим
газом.
|
||||||||||||||
30
|
2
|
Обчислення
кількості атомів у певній кількості речовини
|
|||||||||||||||
31
|
3
|
Молярна маса.
|
|||||||||||||||
32
|
4
|
Обчислення за хімічною
формулою маси даної кількості речовини і кількості
речовини за відомою масою.
|
|||||||||||||||
33
|
5
|
Закон Авогадро.
Молярний об’єм газів.
|
|||||||||||||||
34
|
6
|
Обчислення об’єму газу
за нормальних умов.
|
|||||||||||||||
35
|
7
|
Відносна густина газів.
|
|||||||||||||||
36
|
8
|
Обчислення з
використанням відносної густини газів.
|
|||||||||||||||
37
|
9
|
Контрольна робота
|
|||||||||||||||
Тема 4. Основні класи
неорганічних сполук 28 годин
Навчальні проекти 4.
Сполуки основних класів у будівництві й побуті.5. Хімічний склад і
використання мінералів.6. Вирощування кристалів солей.7. Вплив хімічних сполук
на довкілля і здоров’я
людини.
|
|||||||||||||||||
38
|
1
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і
номенклатура..
|
Учень:
називає оксиди, основи, кислоти, середні солі за сучасною науковою
українською номенклатурою, індикатори (лакмус, метиловий оранжевий,
фенолфталеїн, універсальний індикатор);
описує поширеність представників основних класів неорганічних сполук у
природі;
наводить приклади оснóвних і кислотних оксидів, оксигеновмісних
і безоксигенових, одно-, дво-, триосновних
кислот, розчинних інерозчинних
основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей;
класифікує неорганічні сполуки;
розрізняє несолетворні (CO, N2O, NO) й солетворні оксиди
(кислотні, основні), розчинні й нерозчинні основи, кислоти за складом
(оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю, амфотерні гідроксиди, середні
солі; реакції заміщення, обміну, нейтралізації;
характеризує фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей;
порівнює за хімічними властивостями основні та кислотні оксиди, луги і
нерозчинні основи;
встановлює генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними
класами неорганічних сполук;
обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням речовин;
прогнозує перебіг
хімічних реакцій солей і кислот з металами, використовуючи ряд активності;
складає хімічні формули оксидів, основ, кислот, середніх солей; рівняння реакцій,
які характеризують хімічні властивості оснóвних та кислотних оксидів
(взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами), лугів (взаємодія з
кислотними оксидами, кислотами та солями в розчині), нерозчинних основ
(взаємодія з кислотами, розкладання під час нагрівання), кислот (взаємодія з
металами, основними оксидами, основами та солями), амфотерних гідроксидів
(взаємодія з лугами і сильними кислотами), середніх солей (взаємодія з
металами, кислотами — хлоридною, сульфатною, нітратною, лугами, солями);
способи добування оксидів (взаємодія простих і складних речовин із киснем,
розкладання нерозчинних основ, деяких кислот і солей під час нагрівання),
лугів (взаємодія лужних і лужноземельних (крім магнію) металів із водою,
оксидів лужних і лужноземельних елементів із водою) й нерозчинних основ (взаємодія
солей із лугами), кислот (взаємодія кислотних оксидів із водою, неметалів із
воднем, солей із кислотами), середніх солей (взаємодія кислот із металами,
основних оксидів із кислотами, кислотних оксидів з лугами, лугів із
кислотами, солей із кислотами, солей із лугами, кислотних оксидів з основними
оксидами, солей із солями, солей із металами (реакції здійснюють у розчинах),
металів із неметалами;
використовує сучасну українську номенклатуру основних класів неорганічних
сполук; таблицю розчинності кислот, основ та солей для складання рівнянь
хімічних реакцій; індикатори для виявлення кислот і лугів;
обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н.у.) за відомою масою,
кількістю речовини одного з реагентів чи продуктів реакції;
планує експеримент, проводить його,
описує спостереження, робить висновки;
розв’язує експериментальні задачі;
висловлює судження про значення хімічного експерименту як джерела знань; про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини;
оцінює значення найважливіших представників основних класів неорганічних
сполук;
дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами і
лугами.
|
||||||||||||||
39
|
2
|
Фізичні
властивості оксидів.
|
|||||||||||||||
40
|
3
|
Хімічні властивості оснόвних,
кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими
оксидами..
|
|||||||||||||||
41
|
4
|
Основи, їх склад, назви Фізичні
властивості основ.
|
|||||||||||||||
42
|
5
|
Хімічні
властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними
оксидами, солями.
|
Зразки основ
|
||||||||||||||
43
|
6
|
Реакція
нейтралізації
|
Хімічні властивості основ
|
||||||||||||||
44
|
7
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму,
кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|||||||||||||||
45
|
8
|
. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з
кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з
лугами.
|
|||||||||||||||
46
|
9
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини
реагентів та продуктів реакцій.
|
|||||||||||||||
47
|
10
|
Фізичні
властивості кислот.
|
Зразки кислот
|
||||||||||||||
48
|
11
|
. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори,
взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Ряд активності
металів.
|
Лабораторні досліди:
3. Дія водних розчинів лугів на
індикатори.
4. Взаємодія лугів із кислотами в
розчині.
|
||||||||||||||
49
|
12
|
. Реакції заміщення
й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.
|
Лабораторні досліди:
5. Взаємодія нерозчинних основ із
кислотами.
6. Термічне розкладання нерозчинних основ.
|
||||||||||||||
51-52
|
13- 14
|
Розрахунки за
хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів
реакцій.
|
|||||||||||||||
53
|
15
|
Фізичні
властивості середніх солей.
|
Таблиця розчинності кислот, основ та
солей. Зразки солей.
|
||||||||||||||
54
|
16
|
Хімічні
властивості середніх солей: взаємодія з
металами, кислотами, лугами, іншими солями.
|
Лабораторні досліди:
7. Взаємодія металів із солями у водному
розчині.
8. Взаємодія солей з лугами у водному
розчині.
|
||||||||||||||
55-56
|
17-18
|
Розрахунки
за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини
реагентів та продуктів реакцій.
|
Лабораторні досліди:
9. Реакція обміну між солями в розчині.
10. Розв’язування експериментальних
задач.
|
||||||||||||||
57
|
19
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію,
Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).
|
|||||||||||||||
58
|
20
|
Загальні способи добування
оксидів, кислот, основ ісередніх солей.
|
|||||||||||||||
59
|
21
|
Генетичні зв’язки між основними класами
неорганічних сполук.
|
|||||||||||||||
60
|
22
|
Генетичні зв’язки
між основними класами неорганічних сполук.
|
|||||||||||||||
61
|
23
|
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот,
основ і середніх солей.
|
|||||||||||||||
62
|
24
|
Вплив на довкілля представників
класів неорганічних сполук.
|
|||||||||||||||
63
|
25
|
Практичні роботи:
1. Дослідження властивостей основних
класів неорганічних сполук.
|
Домашній експеримент:
1. Взаємодія яєчної
шкаралупи з оцтом.
|
||||||||||||||
64
|
26
|
Практичні роботи:
2. Розв’язування
експериментальних задач.
|
Домашній експеримент:
2. Дія на сік буряка
оцту, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину.
|
||||||||||||||
65
|
27
|
Контрольна робота
|
|||||||||||||||
66-70
|
38-42
|
Розв’язування задач і
вправ.
|
|||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар