Конспект уроку біології 6 клас МОХОПОДІБНІ ( нова прорама)

Мохоподібні. Лабораторна робота № 12 “Будова мохоподібних”.

Мета.

Освітня. Продовжити формувати знання учнів про вищі спорові рослини; ознайомити з будовою та процесами життєдіяльності мохоподібних; охарактеризувати особливості мохів, як найменших за розмірами рослин лісу.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати рослини між собою та робити відповідні висновки; уміння логічно мислити; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища і особливо до рослин лісу – мохів, проводити екологічне виховання.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація;
в) практичний: виконання лабораторної роботи.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, з інструктивними картками.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схем, малюнків.
5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв ́язки: географія, історія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, гербарій, сухі мохи
. 
Основні поняття та терміни: бріологія, однодомна рослина, дводомна рослина, маршанція, сфагнум, зозулин льон, політрих.

ХІД УРОКУ
І.Перевірка  домашнього  завдання.
Тест – контроль.
1.     До  бурих  водоростей  відноситься
А) ламінарія;  б) порфіра;  в) спірогира; г) ульва.
2.      До  червоних  водоростей  відноситься
А) ламінарія;  б) порфіра;  в) спірогира; г) ульва.
3.     До  зелених  водоростей  відноситься
А) ламінарія;  б) порфіра;  в) спірогира; г) ульва.
4.     Морська  капуста це:
А) ламінарія;  б) порфіра;  в) спірогира; г) ульва.
5.     Речовину агар – агар отримують  з:
А) ламінарія;  б) порфіра;  в) спірогира; г) ульва.
6.     Одноклітинні зелені  водорості;
А) хломідоманада;  б) хлорела;  в) спірогира; г) ульва.
7.     Зелений морський салат готують  з:
А) ламінарія;  б) порфіра;  в) спірогира; г) ульва.
8.     До  грунту   водорості  кріпляться:
А)корінням;  б)ризоїдами;  в) присосками; г)гачками.
9.     Вороросль яка на  водоймах утворює  слизьке жабуриння:
А) ламінарія;  б) порфіра;  в) спірогира; г) ульва.
10.                       Яка  водоросль  росте  на  глибині до 70 метрів
А) ламінарія;  б) порфіра;  в) спірогира; г) ульва.
Перевірка : 1-а.2-б. 3-в,г. 4-а. 5-б. 6-а,б. 7-г. 8- б. 9- в. 10- б

ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

 1. Яким  чином  проходить  розмноження  у  квіткових  рослин?
       2.Де  дозрівають  спермії в квітки.
      3. Де  знаходиться  яйцеклітина?
      4. Яким чином  проходить  процес  злиття  статевих  клітин
      5. Як  називається  запліднення  у  квіткових.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Проблемна ситуація.  З якими проблемами зіткнулися водні організми в процесі освоєння наземно-повітряного середовища? Чим водне середовище відрізняється від наземно-повітряного?
Дуже давно, коли на Землі жили динозаври, квіткових рослин ще не було. Не було і листяних кущів та дерев. Усі рослини розмножувалися спорами. Пройшло багато часу, світ дуже змінився. Динозаври вимерли, а спорові рослини витіснили квіткові. Та деякі з них ростуть і сьогодні.
Ви вже знаєте, що органами розмноження рослин є квітка і плід. Сьогодні ми будемо вивчати рослини, у яких немає ні квітки, ні плодів. Як же вони розмножуються, як пристосувалися до життя? Прийом «Дивуй»
Розповідь вчителя.
У Карпатах на скелях і в печерах існує особливий вид мохів. Зелена нитка , що проростає зі спор цього моху, живе тривалий час, сягає значних розмірів, і здатна до світіння в напівтемряві. Її особливі лінзоподібні клітини вловлюють слабке світло, спрямовують на хлоропласти, створюючи умови для фотосинтезу. Світло проходить крізь хлоропласт і відбивається стінкою клітини вже як зелений промінь. Світіння цього моху породило народні легенди про гномів, які ночами в печерах охороняють скарби.
 Про це ви дізнаєтеся сьогодні на уроці.
 

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.


Де краплина є води –
Там ти можеш мох знайти:
На болоті, в горах, в лісі,
На колоді і на стрісі.
Де вологи є запас
Скрізь ростуть мохи у нас.
Наука, що вивчає мохи називається бріологією. До мохоподібних належить близько 25 тис видів.
Основна маса мохоподібних зосереджена у вологих місцях північної півкулі, у районах із помірним і холодним кліматом, особливо в тундрі, на болотах.
Рослина моху складається з єдиного нерозгалуженого стебла, густо вкритого спірально розміщеними листками. На верхній частині, на яку потрапляє світло, стебло та листки зелені, на нижній – жовто-бурі.
У мохів немає коренів, а їх функцію виконують ризоїди – ниткоподібні коренеподібні нитчасті вирости, які утримують рослину і всмоктують поживні речовини.

ІV.
  Робота  з  підручником.
-         Ст..173 Як за  будовою  тіла  розділяються мохи? Мал.168
-         Ст. 175 робота  з  малюнком 169. Мал170
V. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Виконання лабораторної роботи “Будова мохоподібних”.
Лабораторна робота № 12. Будова й розмаїтість мохоподібних
Мета: ознайомитись із особливостями будови й різноманітністю мохопо­дібних.
Обладнання й матеріали: гербарні матеріали моху  зозулиного  льону, сфагнуму, зошит, підручник.
1.       Розгляньте гербарний матеріал  зозулиного льону, а також її малюнок у підручнику. Зверніть увагу на розгалуження стебла, згадайте, як називається така будова  моху.
2.       На нижній частині рослини знайдіть  резоїди, а на верхній — спорогон.
3.       Намалюйте спорогон зозулиного  льону, стебло, ризоїди.
 4.      Виготовте тимчасовий мікропрепарат листка сфагнуму й розгляньте його під мікроскопом.
5.       Замалюйте мікропрепарат сфагнуму й позначте на малюнку водоносні й хлорофілоносні клітини.
6.       Зробіть висновок, у якому вкажіть характерні риси будови мохоподібних.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Які  рослини є  однодомними і які  дводомними.
2. Які види мохів  бувають  за  будовою  тіла.

 VІ. Підведення підсумків уроку.
яка  наука  вивчає життя  мохів?

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар